Frankfurt’ta VitrA şov
Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, ISH Frankfurt Fuarı’ndaki 2 bin metrekarelik standında, dünyaca ünlü tasarımcılar Terri Pecora, Claudio Bellini ve Arik Levy iş birliğiyle hazırlanan yeni koleksiyonların yanı sıra, VitrA tasarım ekibinin imzasını taşıyan Origin serisi ile büyük ilgi gördü.
Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, bu yıl 18. kez katıldığı ISH Frankfurt Fuarı’nda, yaklaşık 2 bin m2’lik alanda, VitrA ve Burgbad markalarının yeniliklerini sergiliyor. VitrA’nın standında, dünyaca ünlü tasarımcılar Terri Pecora, Claudio Bellini ve Arik Levy iş birliğiyle hazırlanan yeni koleksiyonların yanı sıra, VitrA Tasarım Ekibi’nin imzasını taşıyan Origin serisi dikkat çekiyor. Burgbad’ın standında ise Stefan Diez’in tasarladığı, şeffaf ve kurulumu kolay bir mobilya sistemini öne çıkıyor.
Yapı ürünleri alanında dünyanın en büyük fuarı olan ISH sebebiyle 12 Mart’ta Frankfurt’ta basın mensuplarıyla bir araya gelen Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Ali Aköz, “Büyümemizi yatırımlarla destekliyor, gücümüzü inovasyondan alıyoruz. Rekabette avantajlı olmak ve daha fazla katma değer yaratmak için, her yıl ciromuzun yaklaşık %2’sini ArGe’ye ayırıyoruz. Böylece Türkiye ortalamasının %56, seramik sağlık gereçleri sektörünün %27 üstüne çıkarak, ihracatta kg başına 2,12 dolar fiyat yakalayabiliyoruz” dedi. Aköz, VitrA’nın katma değerli klozetlerinin satışından elde edilen gelire göre ise ihracatta kg başına 3,48 dolara ulaştıklarını, böylece sektörün 2, ülke ortalamasının ise 2,5 kat üstüne çıkmayı başardıklarını açıkladı.
“Büyüme iştahımızı yüksek tutuyoruz”
2014-18 döneminde 203 milyon Euro yatırım yaptıklarını söyleyen Aköz, önümüzdeki 2 yılda ise 107 milyon Euro yatırım hedeflediklerini belirtti. “Büyüme iştahımızı yüksek tutuyoruz” diyen Aköz, sözlerine şöyle devam etti:
“VitrA markalı seramik sağlık gereçleri üretim kapasitemizi yükseltmek üzere, 4. işletme yatırımı için 2016 yılında düğmeye basmıştık. Bozüyük’teki yatırımın 2. fazını tamamlamak üzereyiz. Yıllık üretimimizi yaklaşık %25 artırarak 6 milyonun üstüne çıkmasını sağlayacak 4. işletmeyle birlikte, bu yıl 500 bin ek kapasite yaratıyoruz. Yine Bozüyük’te hayata geçirdiğimiz VitrA Lojistik Merkezi ile 20 bin metrekare depolama kapasitesine sahip olduk. Yeni lojistik merkezi, 64 bin paletlik kapasitesiyle, aynı anda 550 bin ürünün stoklanmasına olanak tanıyor. Yatırımlarımız yurt dışındaki üretim tesislerimize de uzanıyor. Burgbad’ın Fredeburg’daki fabrikasındaki kenar bantlama makinesi yatırımıyla, kalite ve verim iyileşmesinin yanı sıra, pazar talebine paralel kapasite dönüşümü elde edeceğiz. Villeroy&Boch’un Merzig’deki fabrikasında ise yeni kesme makinesi yatırımı yaparak önemli bir tasarruf sağlayacağız.”
2018’in, yalnız üretim değil mağaza yatırımlarına da hız verdikleri bir yıl olduğunu belirten Aköz, “Suadiye’deki mağazamızı, Bağdat Caddesi üzerindeki tarihi Cavit Paşa Köşkü’ne taşıdık. Nişantaşı’ndaki bayrak taşıyıcı mağazamızı da yeniledik. Hizmetlerimizi Nişantaşı’nın en merkezi ve dikkat çekici noktasındaki binanın tamamına yaygınlaştırma olanağı bulduk” dedi.
“18. kez sektörümüzün dünyaya açılan kapısındayız.”
ISH Frankfurt Fuarı’nda yaklaşık 2 bin metrekarelik alanda, VitrA ve Burgbad markalarının yeniliklerini sergilediklerini anlatan Ali Aköz, “Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu olarak sektörümüzün ilk ihracatını 1983 yılında gerçekleştirdik. ISH’ya ilk kez katılmamız ise 1985’te… Demek ki uluslararası pazarları keşfettikten sonra soluğu ISH’da almışız. 34 yıldır aksatmadan buradayız, en yeni ürünlerimizi 2 yılda bir Frankfurt’ta sergiliyoruz. Bu yıl 18. kez sektörümüzün dünyaya açılan kapısındayız. 2009’dan beri Burgbad’la birlikte 2 stantla fuara katılıyoruz. İlk yıl 15 metrekarelik bir standımız varmış, bugün ise 2 bin metrekarede 5 kategoride 200’den fazla ürünümüzü sergiliyoruz” dedi.
Avrupa’da çift haneli büyüme rakamlarına ulaştı.
Eczacıbaşı Topluluğu’nun satışlarının üçte birini gerçekleştiren Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, büyüme stratejisini çok markalı, çok üretim merkezli ve çok pazarlı bir yapıda geliştiriyor. 4 ülkede 13 fabrikası ve 6.500 çalışanı bulunan Grup, 6 markasıyla, 6 ürün kategorisinde komple çözümler üretiyor; Türkiye, Almanya, İngiltere, Fransa ve Rusya olmak üzere 5 stratejik pazarda faaliyet gösteriyor. Grup, 2018 yılında Avrupa’daki 3 stratejik pazarı Almanya, Fransa ve İngiltere’de çift haneli büyümeye ulaştı. Bu ülkelerde seramik sağlık gereçleri alanında, pazarda 4. sırada yer alıyor. Seramik karoda ise Almanya’da sektör ikincisi.
Ülkemizin seramik sağlık gereçleri ihracatının yarısını gerçekleştiriyor.
1983’te sektörünün ilk ihracatını yapan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, bugün en büyük uluslararası oyuncular arasında yer alıyor. Ülkemizin toplam seramik sağlık gereçleri ihracatının yarısından fazlasını gerçekleştiren Grup, karo ürünleriyle AB ülkelerine yapılan ihracatta 1. sırada yer alıyor. Seramik sağlık gereçleri kategorisinde ülkemizden Almanya’ya yapılan ihracatın %64’ünü, İngiltere’ye yapılan ihracatın %94’ünü ve Fransa’ya yapılan ihracatın %85’ini karşılıyor.
ISH Frankfurt Hakkında
Bu yıl 11-15 Mart 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilen ISH Frankfurt; banyo, bina, enerji ve havalandırma teknolojileri sektörlerinin nabzını tutan, tasarım trendleri ve enerji tasarrufu üzerine yoğunlaşan, alanındaki en önemli 10 uluslararası fuardan biri... 260 bin metrekarelik alanda, dünyanın dört bir yanından 2.500 üreticiyi ağırlayan fuar, iki yılda bir %40’ı Almanya dışından, yaklaşık 200 bin ziyaretçiye kapılarını açıyor.