Gelecek nesillere, oyunla hijyen eğitimi
Eczacıbaşı Topluluğu, Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) ve Netmarble tarafından başlatılan “Oyna Öğren” oyun fikri yarışmasının kazananları belli oldu. Gelecek nesillere oyunla hijyen bilinci aşılamayı amaçlayan yarışmada üç oyun fikri 40’ar bin TL nakit geliştirme desteği, mentorluk ve yatırım görüşmesi yapmaya hak kazanırken, üç oyun fikri oyunların uygulamaya geçiş sürecinde mentorluk ve bir oyun fikri ise yatırım değerlendirmesi almaya hak kazandı.
Çocuk ve gençlerin temel hijyen kurallarını eğlenerek öğrenmesini sağlayacak dijital oyun fikri olan herkesin katılabildiği yarışmada, “Havalı Koşucular Şehri” adlı oyunuyla Baki Şahin Yimenicioğlu, “Diş Adam Şeker Diyarında” adlı oyunuyla Muzaffer Mert Aksu ve “Okul Öncesi Hijyen” adlı oyunuyla UrhobA da, para ödülünün yanı sıra mentorluk ve yatırım görüşmesi yapmaya hak kazandı.
“Benim Kreşim” adlı oyunuyla EA Games, “Hijyen Okulu” adlı oyunuyla DiTale Games ve “Washigo” adlı oyunuyla Fatma Betül Güreş ise oyun fikirlerinin geliştirilmesi halinde mentorluk alma hakkına sahip oldu.
“İmuno Can’ın Şatosu” adlı oyunuyla Pedudi ekibi (Prof. Dr. Ayşe Esra Aslan, Ayten Keçeli, Hasan Gökay Dayar, Büşra Yüksel, Salih Özcan, Ersin Özüağ) ise Eczacıbaşı ve Netmarble tarafından yatırım desteği kapsamında değerlendirmeye alınacak.
“Oyna Öğren” oyun fikri yarışması, hijyen eğitiminin dijital dünya ve oyun teknolojileri ile yeniden oluşturulması ve böylelikle bireylerin temel hijyen kurallarını eğlenerek öğrenmesi amacıyla başlatıldı. Yarışmaya toplam 30 oyun fikri başvuru yaparken, projeler yaratıcılık, özgünlük, hijyen gereksinimlerine dair doğru ve güvenilir bilgiler içermesi, oyunla kazanılan becerilerin hayata uygulanabilirliği, ulaşılabilirlik ve interaktivite gibi kriterlere göre değerlendirildi.
“Oyna Öğren” yarışmasında para ödülü, mentorluk ve yatırım görüşmesi kazanan oyun fikirleri:
“Havalı Koşucular Şehri”
Baki Şahin Yimenicioğlu
Sonsuz koşu oyunu temalı oyunda oyuncular “Havalı Koşucular Şehri” isimli bir diyarda yaşayan karakter ile koşu turlarına çıkar ve yorulunca evde vakit geçirir. Karakter “hijyen”, “açlık” ve “eğlence” olmak üzere üç temel ihtiyaç barına sahiptir.
“Diş Adam Şeker Diyarında”
Muzaffer Mert Aksu
Diş şeklindeki kahraman ile çıkılan yolculukta hedef Peri Diyarına ulaşmak. Her yolculuk öncesi adadaki yiyeceklerden yolculuğa yetecek kadar altın toplamak gerekiyor. Yiyecekler yenildiğinde karakter sararıyor ve yavaşlıyor. Bu yüzden karakterimizin sık sık fırçalanarak temizlenmesi gerekiyor.
“Okul Öncesi Hijyen”
UrhobA
3-5 yaş grubuna hitap eden oyun birden fazla mini oyundan oluşuyor. Mini oyunlar görsel hafızayı tetiklemeyi ve hem öğretip hem eğlendirerek hijyen eğitimini çocuğun hafızasında kalıcı bir yer edinerek vermeyi amaçlıyor.
“Oyna Öğren” yarışmasında mentorluk imkânı kazanan oyun fikirleri:
“Benim Kreşim”
EA Games
Benim Kreşim beş yaşından küçük çocuklara okul öncesi hijyen eğitimi ve okul bilinci kazandırma amaçlı eğitsel bir oyun. Oyunun belli bölümlerinde tırnak kesme, diş fırçalama, el yıkama gibi temel hijyen alışkanlıklarının nasıl uygulanması gerektiği öğretiliyor.
“Hijyen Okulu”
DiTale Games
Her kullanıcıya özgünleştirebileceği bir karakter (avatar) veriliyor. Amaç kullanıcının avatarını kişileştirmesi ve bunu yaparken de hijyen kurallarına dair bilgi edinmesi.
“Washigo”
Fatma Betül Güreş
Oyunda bir ninja “Washigo” savunma sanatını kullanarak kendini mikroplu ve bakterili dış dünyadan koruyor. Washigo savunma sanatı ise hijyen ögeleri üzerine kurgulanıyor.
“Oyna Öğren” yarışmasında yatırım değerlendirmesi alacak oyun fikri:
“İmuno Can’ın Şatosu”
Pedudi Sağlık Okuryazarlığı Takımı
Oyunda çocuğun günlük hayatının geçtiği gerçek dünya ve çocuğun bağışıklık sitemini temsil eden İmuno Can'ın Şatosu olarak iki farklı evren vardır. Gerçek dünyada seçimler yapan çocuğun, sanal ortamdaki tutum ve davranışlarına, anlık olarak şatodan geri bildirimler alması ile yanlış ve doğru davranışlar hakkında farkındalığının artırılması ve doğru davranışı öğrenmesi sağlanması amaçlanıyor.
Detaylı bilgi için: www.oynaogren.com