VitrA bayrağı, mimarlık ve tasarım dünyasının kalbinde dalgalanıyor
Global pazarlardaki 40. yılına hazırlanan, yurt dışındaki ilk pazarlama şirketini kurduğu Londra’da ise 30. yılını kutlayan VitrA, mimarlık ve tasarım dünyasının kalbi olarak bilinen Clerkenwell’de açtığı showroom ile uluslararası alandaki güçlü adımlarına bir yenisini ekledi. Dünyada metrekareye en çok tasarımcı ve mimarın düştüğü tarihi bölgedeki showroom, Londra Tasarım Ödülleri kapsamında, iç mekan tasarımı kategorisinde perakende alanında aldığı altın ödül ve The Designer Award kapsamında banyolar için yılın en iyi sergileme alanı ödülüyle de VitrA’nın dünya pazarlarındaki büyümesinde itici bir güç olacağını kanıtladı.
VitrA London olarak adlandırılan showroomun tanıtımı amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı “Tam 80 yıldır çağdaş, kaliteli ve sağlıklı bir gelecek için çalışan Eczacıbaşı Topluluğunda, Yapı Ürünleri iş kolumuzun bugün geldiği noktayı dünya çapında bir başarı öyküsü olarak görüyorum. Bu başarıda da VitrA’nın çok özel ve önemli bir rolü var. VitrA’nın şu anda içinde bulunduğumuz showroomu ise tasarım alanında standartlarımızın ne kadar yüksekte olduğunu temsil etmesi yönünden gurur duyduğumuz bir yatırım. Bu yatırımın, yapı ürünleri iş kolumuzun bugün itibari ile ulaştığı 850 milyon avroyu aşkın ciroya da çok önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum” dedi.
İyi tasarımın, katma değer ve rekabet gücü getirdiğini vurgulayan Eczacıbaşı, “Dünya pazarlarında satılan ürünlerin artık nerede üretildiği değil, nerede tasarlandığı soruluyor. Ürünü üretenler değil, tasarlayanlar katma değerin aslan payını alıyor. Biz de tasarım yetkinliğimizi geliştirmek için atılımlar yapıyoruz. Tom Dixon da bunun en iyi örneklerinden biri” diye konuştu.
Topluluk olarak odaklandıkları her iş kolunda Türkiye’de lider oyuncu olmayı, uluslararası pazarlarda büyüyerek de bölgesel bir oyuncuya dönüşmeyi hedeflediklerini belirten Bülent Eczacıbaşı, bu strateji doğrultusunda organik büyüme ve kapasite artırma odaklı yatırımları sürdürürken, satın alma fırsatlarını da değerlendirdiklerini ifade etti. 2022 yılını organik ve inorganik yatırımlar için 500 milyon Avro tutarında harcamayla kapatacaklarını belirten Eczacıbaşı, 2023 yılında da yatırımlara tüm hızıyla devam edeceklerini, önümüzdeki üç yılda 800 milyon Avro’nun üzerinde yatırım planladıklarını söyledi. Bülent Eczacıbaşı, 2022 itibariyle Topluluk gelirlerinin yüzde 60’ının ihracattan ve yurt dışındaki bağlı ortaklıklardan elde edildiğini de vurguladı.
“Uluslararası ölçekte ulaştığımız gücü temsil ediyor”
Londra’nın kalbinde, iki katta ve 520 metrekarelik alanda hizmet veren showroomun, VitrA’nın uluslararası ölçekte ulaştığı gücü temsil ettiğini söyleyen Eczacıbaşı Yapı Gereçleri CEO’su Özgen Özkan da, “VitrA London, ulusal ve uluslararası müşterilerimizle yoğun ve etkili bir etkileşim kurmamızı sağladı. Dünya çapında daha fazla büyümemizin ardındaki itici gücü oluşturacak” dedi.
VitrA’nın gündemindeki yeni yatırımlarla ilgili bilgi veren Özkan, “Devam eden ve yakında başlayacak 190 milyon Avroluk üretim yatırımımız var. Enerji, herkes gibi bizim de önemli bir gündem maddemiz. Enerjiye daha yakın olacağımız yerlerde yeni yatırım fırsatlarını değerlendiriyoruz. Güneş enerjisine yaptığımız yatırımla, enerji ihtiyacımızın %35’e kadarını kendi çatılarımızdan sağlayacağız. Gerisini de yeşil enerji satın alarak temin edeceğiz. İnşaatı devam eden yeni seramik sağlık gereçleri tesisimizde kadınlara pozitif ayrımcılık yaparak kadın-erkek oranını eşitleyeceğiz. Bunun için Bozüyük’te okuma yazma ve istihdam seferberliği başlattık” diye konuştu.
Giderek büyüyen ve perakendedeki payı artan e-ticarete de yatırım yaptıklarını ifade eden Özgen Özkan “Pandeminin ilk döneminde önemli bir dijital dönüşüm yatırımı yaptık. Yeni koleksiyonlarla ürün yelpazemizi zenginleştiriyoruz. En yeni koleksiyonumuz olan Liquid’e de bugün burada bizimle birlikte olan, cesur tasarımların yaratıcısı, İngiliz tasarım ikonu Tom Dixon ile birlikte imza attık” dedi.
Pandemide yüzde 55 büyüdü
Yeni yatırımlarla, pandemi ve yüksek enflasyon nedeniyle dünyada beklenen resesyon sonrası döneme şimden hazır olduklarını belirten Özkan, sözlerine şöyle devam etti:
“Organizasyonumuzu büyüyen uluslararası operasyonlarımız doğrultusunda güncelliyoruz, güçlendiriyoruz. Bizim için giderek daha önemli bir pazara dönüşen İngiltere’nin yeni ülke direktörü Steve Breen oldu. Yereli bilen, uluslararası tecrübesi olan yöneticilerle gücümüze güç katıyoruz.”
2022 yılını 510 milyon Avro civarı bir ciroyla kapatmayı hedeflediklerini söyleyen Özgen Özkan, 2020-22 döneminde yüzde 55 büyüme gerçekleştirdiklerini belirterek, “Ulaştığımız ciro bizim için önemli, çünkü dünya seramik sağlık gereçleri üreticileri arasında bir üst lige çıkmamızı sağlayacak. 2023’te de en az %15 büyüme hedefliyoruz. İkinci büyük sıçramanın ise 2025’te olacağını tahmin ediyoruz” dedi.
“Sektörümüzün ihracat şampiyonuyuz”
VitrA Karo CEO’su Hasan Pehlivan ise uluslararası satışların cirodaki payının yüzde 80’i aştığını vurgulayarak, “2022 yılını 350 milyon Avro seviyesinde bir ciro ile kapatmaya hazırlanıyoruz. VitrA, Villeroy & Boch ve Engers markalı karolarımızla, Türkiye’de üst segmentte lideriz ve sektörümüzün ihracat şampiyonuyuz. Kategorisinde Türkiye’nin en çok ihracat yapan kuruluşu olarak, yalnızca 2021’de ülkemizden Avrupa’ya gerçekleştirilen karo ihracatının metrekare bazında yüzde 25’ini VitrA Karo olarak biz gerçekleştirdik. Türkiye’den sonra ana stratejik pazarımız olan Almanya’nın en büyük ikinci karo tedarikçisi konumundayız” dedi.
Son iki yılda yaptıkları yeni tesis ve modernizasyon yatırımları sonucunda, yurt dışı ile birlikte yaklaşık 28 milyon metrekare yıllık üretim kapasitesine ulaştıklarını belirten Pehlivan, “İhracat odaklı yeni tesisimizle özellikle Avrupa pazarındaki sürdürülebilir büyümemizi hızlandırmayı, yıllık ilave 30 milyon euro ihracat yapmayı ve Türkiye'de üst segmentteki pazar payımızı artırmayı planlıyoruz” diye konuştu.
VitrA London hakkında
Geçtiğimiz yıl açılan VitrA London; yaratıcı endüstrilerin ve özellikle mekan tasarımıyla uğraşan profesyonellerin merkezi haline gelen Clerkenwell bölgesinde yer alan ve Piercy & Company tarafından tasarlanan ödüllü Turnmill binasının iki katına yayılıyor. Eylül 2018’den bu yana RIBA (İngiliz Kraliyet Mimarlar Enstitüsü) işbirliğiyle İngiltere’de mimar sohbetleri de düzenleyen VitrA, showroomda kapsamlı bir etkinlik programını hayata geçirerek tasarım dünyasıyla diyalog kuruyor.
Mimar ve tasarımcılar için bir sosyalleşme mekanı olarak da hizmet veren VitrA London’un giriş katında, markanın Ross Lovegrove, Sebastian Conran, Terri Pecora, Claudio Bellini, Arik Levy ve Tom Dixon gibi dünyaca ünlü tasarımcıların işbirliği geliştirdiği banyo koleksiyonları sergileniyor. Ziyaretçiler ayrıca, sanal gerçeklik uygulamalarıyla hayal ettikleri banyoları 4 boyutlu görselleştirerek içinde dolaşabiliyor.
VitrA London, kısa sürede iki ödülün sahibi oldu. 95 bin üyesiyle tasarım alanında dünyanın en büyük ödül programları ağına sahip DRIVENxDESIGN tarafından verilen Londra Tasarım Ödülleri kapsamında, iç mekan tasarımı kategorisinde perakende alanında altın ödüle layık görüldü. Showroom, The Designer Award kapsamında da banyolar için yılın en iyi sergileme alanı seçildi.