VitrA ve Uni Baby'e Effie ödülü
Effie Ödülleri 2019'ün kazananları 9 Mayıs günü yapılan törenle ödüllerine kavuştu.
Bu yılki ödüllerde Alice BBDO ile hazırladığı "VitrA Sento. Burada Herkese Yer Var." kampanyasıyla VitrA; emlak, inşaat ve yapı malzemeleri kategorisinde, Uni Baby ise Mullen Lowe İstanbul ile hazırladığı "Yok Yok" kampanyasıyla kozmetik, güzellik ürünleri ve kişisel bakım ürünleri kategorisinde Bronz Ödül'e layık görüldü.
Kazanan markalar, jüri başkanlığını Reklamcılar Derneği Başkanı Volkan İkiler'in üstlendiği, reklam sektörünün önde gelen isimleri, profesyonel marka yöneticileri, araştırmacılar, halkla ilişkiler uzmanları ve akademisyenlerden oluşan 17 kişilik jüri tarafından belirlendi.
Yarışmaya 1 Ocak – 1 Mart 2019 dönemi içinde televizyon, basın, radyo, açıkhava, sinema, internet mecralarından en az birinde yayınlanmış ulusal kampanyalar katıldı. Doğrudan pazarlama, satış promosyonu, satış noktası etkinlikleri, halkla ilişkiler gibi birçok farklı iletişim kampanyalarının yarıştığı 11. Effie Ödülleri’nde bu yıl en fazla başvuru yapılan üç kategori; Küçük Bütçeyle Büyük Başarı, Telekomünikasyon ve Tatlı Tuzlu Atıştırmalıklar oldu.
Effie Ödülleri’ndeki bir diğer yenilik ise Özel Ödüller’e; Gençlik Pazarlaması, Influencer Kullanımı, Veri Odaklı Medya Kullanımı ile Türkiye’ye özel Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği olmak üzere dört yeni kategori eklenmesi oldu.